If a story published by the Associated Press is accurate, then the management of the Breitbart website is experiencing a case of butt hurt.

From The Hill: “Kellogg Co. says it is pulling its ads from Breitbart News, the conservative website whose former chairman Stephen Bannon will serve in Donald Trump’s White House.”

The Associated Press story quotes Breitbart management as saying, “Kellogg’s decision to blacklist one of the largest conservative media outlets in America is economic censorship of mainstream conservative political discourse. That is as un-American as it gets.”

Breitbart management couldn’t be more wrong.

There is nothing un-American about a company deciding not to advertise with a particular publication. Kellogg is exercising its freedom of speech by pulling its ads from Breitbart.

Also, Kellogg is in no way engaging in censorship. Kellogg isn’t preventing Breitbart from publishing what it wants to publish.

Kellogg’s decision comes shortly after Breitbart lost another source of advertising.

From Bloomberg: “AppNexus Inc., operator of one of the biggest digital advertising services, has barred Breitbart News from using its ad-serving tools because the conservative online publisher violated its hate speech rules. . . Breitbart doesn’t buy ads directly using AppNexus. However, the publication shows ads bought through multiple automated online ad networks and exchanges. Now that Breitbart is barred, it won’t get ads from the exchange that AppNexus runs. It’s unclear how much of a financial impact this may have, but it could lower the price of ads on Breitbart. AppNexus, backed by large companies like Microsoft Corp., News Corp. and WPP Plc, is an important source of ad dollars for many online publications.”

As for Breitbart’s claim that it publishes mainstream conservative political discourse, that is debatable. Plenty of stuff published by Breitbart is anything but mainstream conservative political discourse.

For example, a little more than two years ago, Breitbart ended up with egg on its face when it published the following claim about the current U.S. Attorney General.

That Breitbart story identified the wrong Loretta Lynch.

Then last year, Breitbart published the following claim about Sojourners magazine founder Jim Wallis.

Breitbart’s claim about Wallis was utterly false, as evident by reading what Wallis actually wrote.

If companies refuse to advertise on Breitbart, then members of Breitbart’s management need to face that reality like adults, instead of acting like they need a whaaambulance.

Whaaambulance

One might wonder if Breitbart’s Nero is fiddling while Breitbart burns.

David Robertson
Click here for reuse options!
Copyright 2016 The Moderate Voice
  • Robert P. Coutinho

    Well-said.

  • Shannon Lee

    been a long time since I’ve heard the phrase “butt hurt”

  • dduck

    Gonna ruin your image, DR. 🙂